-
Kentsel Dönüşüm
-
17 Ağustos 1999 yılında Kuzey Anadolu Fayı üzerinde merkez üssü Gölcük olan 7.4 büyüklüğünde 45 saniye süren bir deprem meydana geldi. Resmi bilgilere göre: 285.211 ev, 42.902 iş yeri hasar gördü. 18.373 kişi hayatını kaybetti, 23.781 kişi yaralandı. 505 kişi sakat kaldı.
Yapılan calışmalara göre önümüzdeki 30 yıl içerisinde Marmara Denizi'nde 7 ve üstü büyüklükte çok yıkıcı bir depremin oluşma ihtimali %65. İstanbul'da 91.081 bina ağır ya da çok ağır, 167.116 bina da orta ve daha üstü hasarlı hale gelecek. 25 Milyon ton enkaz oluşması, mevcut yollarin %30'unun kapanması öngörülmektedir.
Deprem şehrimiz için zaman zaman hatırlanacak bir olgu değil, asla unutulmaması gereken gerçekliğimiz. Şehrimizi el birliği ile depreme hazır,dayanıklı hale getirmeliyiz... Eski yıpranmis konut stokumuzu yenilemezsek yaşadığımız trajediler yenilenebilir, şehrimizi el birliği ile depreme hazır ve dayanıklı hale getirmek için kaybedecek zamanımız yok.!
Afet odaklı bir kentsel dönüşümle İstanbul'un adil, yeşil, yaratıcı bir kent olması ve şehrin tüm noktalarının eşit fırsatlara kavuşması amacıyla hemen şimdi harekete geçelim. Gelin kentsel dönüşüm süreçlerine dair haklarımızı konuşalım. Çözüm önerileri sunalım. "SESİMİ DUYAN VAR MI?" dememek için ŞENGEL İNSAAT ile dayanıklı İstanbul'u hep birlikte inşaa edelim.
Tarihçemiz
Temelleri 1969 yılında Mehmet Şengel ve Sabri Şengel tarafından atılan Şengel İnşaat tarihinin bu ilk dönemi, genç cumhuriyetin ilerleme atılımları ile paralel gelişmiştir. Ülkenin ihtiyacı olan altyapı ve üstyapı yatırımlarının önemli projelerinde Şengel İnşaat imzası bulunmaktadır.
Firma, 1982 yılında merkezini Ankara’ya taşıyarak bulunduğu dönem için önemli bir atılım gerçekleştirmiştir. Bundan sonra sektördeki çağdaş eğilimler Şengel İnşaat’a yön vermiş, bina, toplu konut ve iş merkezleri yapımı işleri de hizmetler arasına eklenmiştir. Firma, ülkedeki kriz dönemlerinde öz kaynaklarına dayalı büyümesini sürdürmeyi başaran sayılı firmalardan biri olmuştur.
Yeni binyılın başlarında ikinci neslin önderliğinde uluslar arası alanda işbirliği arayışına giren ve bu anlayışını son projelerine yansıtarak başarı sağlayan Şengel İnşaat, sektörde yer alan önemli aktörler ile öncelikli bölge olarak ülkemizin batısında proje geliştirmeye devam etmektedir.
Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?
ŞENGEL İNŞAAT, uluslararası standartlarda proje tasarım ve uygulama hizmetlerini başarı ile yerine getirmektedir. Firma, 1969 'dan günümüze gerek resmi ve gerekse özel projeleri başarı ile tamamlamış ve pek çok takdir ve ödül almıştır. Profesyonel kadromuz, etkin yönetim yapımız, sağlam finansal gücümüz ve ileri teknoloji sistemlerimiz ile her projemizde gelecek nesillere bırakabileceğimiz eserler yaratmayı hedeflemekteyiz. İnşaat sektörünün her alanında yenilikçi bakışımızı, sistematik çalışmalarımız, bilgimiz, deneyimlerimiz ve yeteneğimizle birleştirerek profesyonel servisler sağlamaktayız.
OBJEKTİFLİK: Teknik ve nesnel verilere dayanarak taraf olma dürtülerinden uzak, objektiflik ilkesine bağlı olarak hizmet vermekteyiz. 7/24 inşaatınızı kamera sistemimiz ile izleyebileceksiniz.
BiREYE ve TOPLUMA SAYGI: "Biz" bilince ile yapılarınızı birlikte inşaa edip, hedefe birlikte yürüyelim. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru anlar, geniş bir bakiş açısıyla değerlendiririz, etkin, gerçekçi, uygulanabilir çözümler sunarak, müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamak ve arttırmak için çalışıyoruz. Sorumluluklarımızı zamanında, tüm detaylarıyla ve sōz verdiğimiz biçimde tamamlıyor, etkin proje yönetimi ve takim çalışmamızla müşterilerimize avantajlar sağlamayı hedefliyoruz. Yapılan tüm işlerde adil olmaya ve paylaşıma önem veriyoruz.
GÜVENİLİRLİK: Birlikte çalıştığımız kişi ve kurumlarla olan ilişkilerimizin temeli güven esasına dayanmaktadır. Verdiğimiz tüm hizmetleri tarafsız, adil ve hakkaniyetli olacak şekilde uluslararası standartlar ve yasal mevzuatlar çerçevesinde sunarız.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: Müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru anlar, geniş bir bakış açısıyla değerlendiririz; etkin, gerçekci, uygulanabilir çözümler sunarak, müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamak ve artirmak için çalışırız. Çalışmalarımızı, dürüst, tutarlı, en doğru sekilde ve tüm taraflara eşit uzaklıkta, ön yargısız olarak yaparız. Teknolojik alt yapımızla çağın ve müşterinin gereksinimlerine göre ihtiyaca en uygun çözümleri hızla üretiriz.
KALİTELİ VE HIZLI ÇÖZÜM: Tüm faaliyetlerimizde kalite ve hız esastır. İşlevselliği estetikle harmanlayan yenilikçi ve lüks mimari tasarımlar sunuyoruz. Deneyimli ve eğitimli personelimiz ile müşterilerimizin beklentilerinin üzerinde, kaliteli ve hızlı çözümler sunarız.Teknik ve uzman kadromuz ile sorularınıza anında cevap veririz. Kararlarımızı siz değerli katılımcılarımızla herkesi düşünerek ve etkilerini değerlendirerek alırız.
SÜRDÜREBİLİRLİK; Vizyonumuzu gercekleştirme yolunda temel ilkemizdir, Amacımız; çalışan ve müşteri memnuniyetini sağlayarak uzun vadede yatırımcısının yüzūnü güldüren bir şirket olmaktır.
VERİMLİLİK VE YENİLİKÇİLİK; Elimizdeki mevcut kaynakları en etkin şekilde kullanarak, süreç verimiliğini ve maliyet disiplinini gözeterek, bireysel ve kurumsal performansa önem veririz. Değişime açık, öncü, girişimci ruhumuzla, piyasa şartlarına göre kendimizi geliştirerek, bilinenleri sorgular, yeni fırsatları araştırır ve farklı yaklaşımlar öneririz.
KENTSEL DÖNÜŞÜM; Sürdürülebilirliği ve kaliteyi hedeflediğimiz projelerimizde paydaşlarımızla doğru ve piyasa koşullarını yöneten fiyatlar üzerinden anlaşmaktayız..
ŞENGEL İNŞAAT olarak kendi evinizi, işyerinizi, binanızı, sitenizi başka bölgeye kaydırılmaa korkusu yaşamadan kendi talebiniz, inisiyatifiniz ile kentsel dönüşüm kanunu kapsamında; yaşanabilir, depreme dayanıklı, sosyal donatıları, otoparkı, yeşil alanlan olan kaliteli yaşam alanlarına dönüştürme sürecini sizlere 12 ADIMDA KENTSEL DÖNÜŞÜM ile basitçe özetledik. 12 Adımda Kentsel Dönüşüm ile Kentsel Dönüşüm sürecinde ŞENGEL iNŞAAT ile tüm süreçte sizlere hizmet veriyoruz.
1. Belediye İmar Müdürlüğü veya Tapu Müdürlüğü' ne başvurarak arşivden mevcut binanıza ait statik - mimari projeler (var ise) temin edilir,
2. Bina Deprem Risk Raporu almak icin Tapu Fotokopisi, Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, Tapudan alınmış Bina Kat Maliklerinin Hisse Oranlarını Gösterir Belge/Takyidat, Belediye Arşivinden; Binanin Statik Projesi veya Statik Proje Olmadığına Dair Resmi Yazi, Belediyeden UAVT (Ulusal Adres Veri Tabani)Yazısı,Belediyeden Emlak Vergi Beyannamesi ile ŞENGEL iNŞAAT'a başvuru yapılır.
3. ŞENGEL İNŞAAT'in binanızda yapacağı teknik inceleme, tespit ve çalismalar sonucu binanız için Deprem Risk Raporu hazırlanır.
4. Hazırlanan Deprem Risk Raporu Onay icin İDAREYE en geç yedi gün içinde bir üst yazı ile sunulur.
5.İDARE; Deprem Risk Raporunu 10 gün icinde inceleyerek onaylar. Rapor sonucu binaniz riskli ise İDARE Tapu Müd. bir yazi ile bina tapu kütüğüne Riskli Yapı şerhini koyar.(Alım-Satım Yapılabilir-Bilgilendirme şerhidir.)
6. ilgili Tapu Müd.'den tüm kat maliklerine Resmi Yazısı iletilir.(Resmi yazısının size tebligat ile 15 gün içinde ilgili İDAREYE rapor için itiraz hakkınız var.) Resmi yazının size tebliğinden sonra binanız riskli ise 60 gün içinde bina maliklerinin en az 2/3 (tapu hisse) çoğunluğu ile Bina Ortak Karar Protokolü hazırlanıp imza altına alınır. (Binayı nasıl, ne zaman, ne şekilde, kime, hangi dağılımla yaptıracağınız kararını alırsınız.) Ya da 4/5 çoğunluk ile Bina Güçlendirme Kararı da alınabilir..
7. Bina Ortak Karar Protokolü İDAREYE bilgi amaçlı bir dilekçe ile sunulur.
8. Binanin yeniden inşaatı veya güçlendirmesinin yapılması için ŞENGEL İNSAAT ile anlaşılır.. Tüm Belediye Projeleri hazırlanır ve ilgili belediyeden ruhsat alınır..
9. Binanızın yeniden inşaatı veya bina güçlendirmesi için Bakanlık ile anlaşma sağlayan Bankalara Kentsel Dönüşüm Kredisi icin başvuruda bulunulur.(Kentsel dönüşüm Kira Yardımı veya Kentsel Dönüşüm Kredisinden sadece biri kullanılabilir.)
10.Kentsel Dönüşüm Kira Yardımı için İDAREYE başvurulur.
11.Binanın yeniden inşaatı veya bina güçlendirmesi icin kat maliklerinin binan ortak karar protokolü ile ŞENGEL İNSAAT ile sözleşme yapılır ve yeni binanızın inşaatına başlanır.(Yeni binanızın inşaatı yapı denetim şirketleri ve kentsel dönüşüm kredisi kullandı iseniz bankaların uzmanları tarafından her aşamada denetlenir.)
12.Yapımı tamamlanan binanız için bağlı olduğunuz belediyeden (Depreme dayanıklı, projesine uygun yapılmış, eksiksiz bina anlamına gelen)iSKANLI TAPULARINIZ alınır. 12 adimda kentsel dönüşüm için ŞENGEL İNSAAT'ı arayın.BİNA RİSK RAPORU NASIL ALINIR?
6306 sayılı Kanuna göre 'Riskli alan içinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmi ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapı.' olarak tanımlanmaktadır. Bu kapsamda öncelikle bir yapının yıkım ve yeniden inşaa süreci için riskli yapı tespit raporu alması gerekmektedir. Maliklerden herhangi biri ya da kanuni temsilcileri masraflan kendisine ait olarak riskli yapı tespit raporu alabilir. Bu raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafindan lisanslandırılmış kuruluşlar vermektedir. Lisanslı kuruluşların hangileri olduğuna Çevre ve Şehircilik Bakanlığıi'na ait web sayfasından erişebilirsiniz.
KENTSEL DÖNÜŞÜMDE SÜREÇ NASIL İŞLER?
Binanızın Kentsel Dönüşüme girmesi icin öncelikle yetkili kuruluşların herhangi birinden Riskli Yapi Tespit Raporu almanız gerekmektedir.Binada bulunan mülk sahiplerinden herhangi birinin rapor için başvuruda bulunması yeterlidir. Riskli Yapı Tespit Raporu Bakanlik Onayı alndıktan sonra artık binanız Kentsel Dönüşüm kapsamına girmiştir. Belediye tüm mülk sahiplerine "Bina Risklidir" bilgilendirme yazısını yazar. İsteyen mülk sahipleri hazırlanmış ve onaylanmış raporun yeniden incelenmesi için bakanlığa itirazda bulunabilir. İtiraz süresi "Bina Risklidir" tebligatını aldıktan sonraki 15 gün içindir. İtiraz komisyonu hizlı bir şekilde bu raporu inceleyerek karara bağlar. Komisyon bina riskli kararı verdiğinde artık binanız Kentsel Dönüşüm kapsamına girmiştir ve yıkılacaktır. Bu aşamadan sonra en az 60 gün içinde binanızı nasıl, hangi müteahhitle, hangi paylaşımla, ne kadar sürede yaptıracağınızı; en az 2/3 çoğunlukla sağlanan Bina Ortak Karar Protokolünü hazırlayarak belirtmeniz ve karara bağlamanız gerekmektedir. 60 gün içinde bu karar alınamaz ise en fazla 30 gün daha ek süre verilir, sonrasında şikayet ile birlikte binanız mahalli idarelerin de iştiraki ile mülki amirler tarafından yıkılır. Bu durumda yıkım masraflan her kişinin arsa payı oranınca paylaştırılır ve tapuya eklenir. ŞENGEL İNŞAAT ile Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesi yapılarak hazırlanan Mimari,Teknik ve Hukuki şartlar Noter'den tasdik ettirilir. Sonrasında yeni binanızın belediye projeleri hazırlanacak, belediyeden inşaat izni alınacak,inşaat yapılacak,yapı denetim inşaatı kontrol edecek ve son olarak yeni dairelerin iskanli tapuları alınacaktır.
DEVLET DESTEKLİ KAMPANYALAR
Yarısı Bizden Kampanyası
istanbul'daki riskli yapı sahiplerinin tümü kampanyaya başvurabilir. Ortak kararla hak sahipleri ŞENGEL İNŞAAT ile imzalayacakları sözleşme,projelendirme ve yapı ruhsatı işlemleri tamamlanır. Ardından kuracakları kat irtifaki (hisse sahiplerinin paylarının tespiti) işlemlerinden sonra Yarısı Bizden desteği için ilçe belediyelerine başvuru yapılır. İlçe belediyesince hak sahibi tespiti tamamlanmış riskli yapılar için Bakanlığın oluşturacağı randevu tarihinde Bakanlık ile hibe taahhütnamesi ve kredi sözleşmesi imzalanır. Hak sahibinin bir konutu icin 700 bin TL hibe ve 700 bin TL kredi, diğer her bir konutu icin 1 milyon 400 bin TL kredi verilecektir. Hak sahibinin bir dükkan icin 350 bin TL hibe ve 350 bin TL kredi,diğer her bir dükkan icin ise 700 bin TL kredi desteği sağlanacaktır. Ödemeler hak sahipleri adına yükleniciye yapıllacak. İlk ödeme iş başlayınca %30 oranında yapılacak. Ardından inşaatın devam etme süreci incelenerek taşıyıcı sistemin bitiminde %30, yapı sıvaya kadar hazır duruma getirildiğinde %30 oranında ödeme yapılacak. Son aşamada ise yapı kullanım izin belgesi alındığında %10 oranında ödeme yapılacak. Kredi geri ödemeleri yapı ruhsatının alınmasından 2 yıl sonra başlar. 10 yıla kadar vade uygulanır.Ödemenin başladığı yıl faiz uygulanmaz.Sonraki yıllar Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) oranının yarısı kadar güncelleme yapılır. Tahliye desteği tek seferde 100 bin TL olarak ödenir.Tahliye yani taşınma desteği daire/iş yerinde oturan kiracıysa kiracıya, değilse ev sahibine ödenir. Yeni üretilecek projede otopark ve şığınak alanları inşaat alanı metrekaresinin dışında tutulacak, Böylece yapı sahibi hak kaybına uğramayacak. Hak sahiplerine kredi verilirken gelir ve kredi puanına bakılmaz.
Kira Yardımı Kampanyası
Kira yardımı,afet riski taşıyan binaların yeniden yapılandırılması sürecinde, ev ve iş yerlerini kaybeden vatandaşlara yönelik devlet tarafından sunulan bir finansal destek mekanizmasıdır..Bu yardım,6306 sayil Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında gerçekleştirilen kentsel dönüşüm projelerinde, mülk sahipleri ve kiracıların mağdur olmamaları için sağlanır. İstanbul için kira yardimi 3 bin 500 liradan 5 bin 500 TL'ye yükseldi. Buna ek olarak Ankara, Antalya, Bursa, İzmir gibi büyükşehirlerde 3.000 TL destek 4.500 TL 'ye çıktı. Diğer illerdeyse kira yardımı, 2 bin 500 TL seviyesinden 3 bin 750 TL seviyesine geldi.
ŞENGEL İNŞAAT